Napisane przez  red
21
Mar
2003

Centrum Promocji Miasta - wystartowało czy nie?

W październikowym wydaniu gazety pisaliśmy o powstającym Centrum Promocji Miasta. Co się dzieje z Centrum? Pytamy powołanego na stanowisko dyrektora Centrum Radosława Kisielewskiego.

   Centrum, o którym od października wieści krążą będzie funkcjonować pod nazwą - Centrum Promocji, Historii i Tradycji Nałęczowa "OCHRONKA". Będzie miało siedzibę w budynku dawnego przedszkola im. Adasia Żeromskiego "OCHRONKA". Jak widać już z samej nazwy będzie łączyć funkcję centrum informacji i promocji w marketingowym rozumieniu z bagażem przeszłości i tradycji naszego miasta. Przygotowania do uruchomienia Centrum trwają. Remont przyszłej siedziby Centrum przy ul. Poniatowskiego powinien być przeprowadzony jak tylko pozwolą warunki pogodowe.

Na czym polegają pozostałe przygotowania Centrum?
Centrum promocji powinno mieć przede wszystkim solidną podstawę informacyjną w postaci nie tylko bazy danych dotyczących Nałęczowa ale również sprecyzowaną wizję promocji tzw. produktów czyli najważniejszych wartości materialnych i symbolicznych przesądzających o atrakcyjności miasta. Przełożenie naszej nałęczowskiej codzienności, elementów tradycji i historii na popularną marketingową analizę słabych i mocnych stron to bardzo ciekawe zdanie ale jednocześnie dość skomplikowane i żmudne. Oprócz gromadzenia informacji i danych zajmuję się obecnie rozpoznawaniem możliwości finansowania przedsięwzięć kulturalnych i turystycznych z funduszy europejskich.
Jaki kierunek obierze zatem promocja miasta?
Analizując poszczególne walory geograficzne, klimatyczne, historyczne, turystyczne i kulturowe Nałęczowa na każdym kroku jawi nam się szereg istnych perełek, które warto promować i wykorzystywać aby zwiększyć popularność miasta. Mimo tych wielu mocnych stron mieszkańcy Nałęczowa wcale nie uważają aby miasto było wystarczająco atrakcyjne dla przyjezdnych. Myślę, że największy problem i jednocześnie najważniejsze zadanie dla mnie to integracja i aktywizacja środowisk nałęczowskich w kierunku wspólnego działania, bo razem można naprawdę więcej i skutecznej.
A co z historią i tradycją Nałęczowa?
Nie wyobrażam sobie promocji miasta bez akcentowania przeszłości i tradycji Nałęczowa. Należy pamiętać, że mikroklimat Nałęczowa to nie tylko świeże i zdrowe powietrze. Klimat to również swoisty duch, który jest wynikiem obecności śladów wielkich wydarzeń i postaci. W siedzibie Centrum Promocji znajdzie się miejsce na galerię i wystawę pamiątek historii Nałęczowa. Chciałbym aby zgodnie z wolą Stefana Żeromskiego Centrum nadal służyło młodym mieszkańcom Nałęczowa i okolic spełniając funkcję edukacyjną i wychowawczą wykorzystując nowoczesne formy przekazu treści.
Życzymy powodzenia.
Dziękuję i zapraszam do współpracy.
(0 głosów)