Napisane przez  Maria Rzeczyca
Paź
2013

Wrażenia ze stolicy

Zarząd Oddziału Rejonowego PZERiI w Nałęczowie zorganizował w tym roku kolejną wycieczkę. Była to dwudniowa wycieczka do Warszawy (5–6.09 br.). Uczestniczyło w niej 40 osób. Wielu seniorów bywa często w stolicy, jednak nie zawsze mają okazję do odwiedzenia ciekawych miejsc. Wyjazd zorganizowany był przez Biuro Usług Turystycznych i Edukacyjnych w Lublinie.

Organizacja była wzorowa. Zwiedziliśmy: Starówkę, Zamek Królewski, Muzeum Powstania Warszawskiego, Świątynię Opatrzności Bożej. Przeszliśmy wiele kilometrów, zwiedzając piękne zabytkowe ulice i budynki historyczne, park Łazienkowski, ogrody i piękny pałac w Wilanowie. Zachwycała nas przyroda ogrodów. Wspaniałe przedmioty, obrazy zrabowane podczas II wojny i odzyskane po wielu latach radowały nasze oczy. Poznaliśmy lub przypomnieliśmy sobie wiadomości z naszej przeszłości. Niektóre budziły w nas dumę narodową inne wprowadzały w pesymistyczny nastrój. Przypadkowo, po wyjściu z Zamku Królewskiego, obejrzeliśmy fragment widowiska związanego ze zwycięstwem króla Jana III Sobieskiego pod Wiedniem. Aktorami byli Turcy. Mieliśmy wspaniałą przewodnik panią Monikę, która przekazała nam ogrom wiadomości. Na wycieczce liczą się też i inne, może przyziemne rzeczy, ale też ważne. Noc spędziliśmy w hotelu w Wołominie. Zarówno warunki mieszkaniowe, jak i wyżywienie było doskonałe. Kierowca pan Witek – przeuroczy człowiek, wytrawny kierowca. Podziwialiśmy kunszt jego jazdy. Nasza wyprawa do Warszawy była udana, wszyscy byli zadowoleni i już prosili o następną wycieczkę.